...po stopách ledního medvěda

Zveřejněno: 8. 2. 2021, zapsal: Dana Pytlíková, přečteno: 622x
mmmm mmm m mm

….jsme se s dětmi vydaly po obdržení dopisu od S. Holmese z Arktidy, ve kterém žádal o pomoc při sledování velkého bílého zvířete…a to pro děti byla velká výzva. Přemýšlely, jak se do Arktidy dostanou a nápady se jen hrnuly…letadlem, ponorkou, autobusem, balónem…Nakonec to vyhrály ledové kry v podobě geometrických tvarů, které při hrách vystříhaly a pojmenovávaly. Vybraly z několika ledových cest ty správné a ocitly se na severním pólu a podle stop našly i ledního medvěda. Seznámily se s krajinou, podnebím, obyvateli a zvířaty Arktidy. Naučily se Eskymáckou pozdravku Umbra, říkadla s pohybem:  Zima, zima samá rýma, Du, du, du po ledu, Eskymáci, to jsou máci. Zahrály si na eskymáckou školu, kde podle předlohy sestavovaly z proužků papíru různé obrazce a určovaly počet, geometr. tvary, výšku, šířku…Pracovaly na výrobě lyží z papíru a krabiček od papír. kapesníků- stříhaly, malovaly, nalepovaly a nakonec lyžovaly po ledovci, závodily ve dvojicích slalomem a ve sjezdu. Odměnou pro ně byly medaile, které si samy vyrobily a malá sladkost. Při písni Grónská zem si zabruslily obuti do igelitových sáčků a užily spoustu legrace. Jako správní detektivové na pracovních listech hledaly stejné stopy, označovaly obrázky, které nejsou stejné a mezi písmenky hledaly a spojovaly písmenko S. Na ledové kře objevily tátu medvěda s medvíďátkem a knihu Medvídku, kam pluješ? Při řízeném čtení se seznámily s jejím obsahem, prohlédly si obrázky a příběh zdramatizovaly. Vyjadřovaly pocity a upevňovaly sebevědomí, nebát se vystoupit před ostatními dětmi. Uvolněnou ruku si procvičovaly při grafomotorice, kresbě polárních zvířat- náčrty a kresbě do zážitkových sešitů O ledním medvědovi. Zpívaly písně Mráz a sníh, Dva mrazíci, Rampouch a v textu krátkých příběhů vyhledávaly sluchem slova, ve kterých se objevuje slovo LED. Správnou výslovnost trénovaly při jazykových chvilkách, vymýšlely slova na různé hlásky, rytmizovaly a cvičily gymnastiku mluvidel. Nezapomněly ani na číselnou řadu, sčítání a odčítání do 10, určovaly více, méně, stejně, první, poslední, vpravo, vlevo…Zopakovaly si také své jméno a adresu. Završením tohoto tématu bylo shlédnutí výchovně vzdělávacího programu  Průzkumníci na severním pólu, které se všem dětem líbilo. A teď už se těšíme na karneval….