V tomto bloku se zaměříme na potřebu seberealizace, kreativity a tvořivosti, hledání různých cesta řešení.

SKŘÍTCI se na cestu vydají

Skřítci se na cestu vydají,

protože kaši už nemají.

Ze školky do školy je postaven most.

Vtipná kaše je snězená, HRNEČKU DOST!

Charakteristika integrovaného bloku

Období květen – červen

- sociální prostředí rodiny (svátek matek; funkce rodiny - její význam, zapojení členů rodiny v chodudomácnosti);

- zapojování rodiny do aktivit MŠ (společné akce, výlety, návštěvy na pozvání …);

- dopravní výchova (pravidla silničního provozu, bezpečnost, chování na ulici, v dopravníchprostředcích, poznávání dopravních značek, dopravní hřiště, spolupráce s IZS);

- Rokycany a okolí (bydliště, zajímavé domy, školy, služby, ulice, výlety za poznáním, péče o životníprostředí);

- Česká republika (hlavní město, Smetanova Vltava, vlajka, prezident, státní svátek, výletní kniha …);

- Státy (cestování, kam se chceme podívat, zajímavosti …);

- vývoj člověka (seznámení s ohledem k věku dětí, jejich schopnostem a zaujetí);

- organizační dovednosti (podporujeme vlastní aktivitu - děti se domluví na tom, jakou si zahrají hru,rozdělí si role …);

- shrnutí VDNPH (rozloučení se „školáky“ – zhodnocení toho, co umím nakreslit, sestavit, zazpívat,vyprávět….);

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);

- výslovnost a řeč (společenské hry na rozvoj komunikace ve třídě i venku; jazykové, řečové aartikulační chvilky);

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);- předmatematické činnosti (evidence jevů a prvky statistiky).