Třídní vzdělávací program
Naše filosofie: Přirozenou formou blízkou dětskému chápání rozvíjet osobnostdětí a připravit je po všech stránkách pro vstup do další etapy jejich života.
V individuálním přístupu se chceme zaměřit především na samostatnost dětí,rozvoj jejich schopností a dovedností.
Během roku se budeme snažit děti učit správnému a slušnému chování,dodržovat hygienické návyky, učit se samostatnosti při stolování a sebeobsluze,budeme stavět na základech vybudovaných v předešlém školním roce. Chcemedále učit děti třídit odpad, starat se o přírodu a budovat k ní kladný vztah.Budeme se snažit být důslední při úklidu hraček a pomůcek. Zaměříme sepředevším na rozvoj mluvy u dětí a to hravou formou (básničky, říkadla, písně aartikulační či dechové cvičení). Do činností zařadíme co nejvíce pohybovýchaktivit, prvky tvořivé dramatiky, experimentování a pokusy, činnosti s ITpomůckami, také budeme učit děti spolupracovat s ostatními. Zapojíme se též dovšech projektů školy, zvl. aktivní budeme v projektu Školka v pohybu a Dobrýzačátek, který je zaměřen zvl.na duševní zdraví dětí, na zvládání a rozeznáváníemocí a který vede k samostatnosti a odpovědnosti. Děti z naší třídy se téžbudou moci zúčastnit výměnných akcí v rámci příhraniční spolupráces bavorskou MŠ Rubina v Regensburgu.
Jakou třídu chceme:
aby naše třída byla příjemným prostředím, ve které dětibudou rády trávit chvíle odloučení od rodičů a budouspokojené a šťastné
aby ve třídě vládla celková pohoda a bylo vytvořeno takovéklima, které příznivě působí na rozvoj dítěte ve všechoblastech jeho vývoje
aby se třída otevírala rodičům a vztah mezi učitelkami arodiči byl upřímný, otevřený, plný vzájemného naslouchání apovzbuzování (informovanost o prospívání dětí,organizování společných akcí apod)