Stromeček - "Sněhurka a sedm trpaslíků"

Zveřejněno: 2. 2. 2022, zapsal: Věra Zagorová, přečteno: 457x
fhaydh dfsgag

V tomto motivačním celku děti poslouchaly vyprávění pohádky "Sněhurka a sedm trpaslíků". Reagovaly na otázky a jmenovaly vlastnosti postav z pohádky. Skládaly puzzle s trpaslíky, vystřihovaly hřebeny zlé královny (jeden z nich byl "napuštěný jedem"). Naučily se postavit podle plánku království z kostek a „cihel“. Procvičovaly gymnastiku mluvidel před velkým kouzelným zrcadlem, které si samy vyrobily. Učily se texty písniček k muzikálu „O Sněhurce“.

Děti také vyráběly kouzelná zrcadla (stříhání, malování vodovými barvami, lepení alobalu - "sklo") - každé zrcadlo bylo jiné, originální.

Při cvičení děti využily vyrobená jablka (mačkání papíru) a procvičily hod horním obloukem při házení "jablkem" do košíku zlé královny. Hrály na honičku "Otrávené jablko".

Ve skupinách si procvičily jména trpaslíků (Šmudla, Prófa, Kejchal, Rejpal, Stydlín, Štístko, Dřímal) - každý si vybral jednoho trpaslíka a společně si připravily krátkou pantomimu.

Ve dvojicích děti hledaly ve třídě schované trpaslíky tak, aby ostatním neprozradily, kde trpaslíci jsou (trpaslíky zakreslily do připraveného plánku třídy). Pak společně porovnaly rozdíly v nákresu a popsaly, kde trpaslíci jsou (cílem bylo procvičit práci ve dvojicích, trpaslíky umět zakreslit do plánku, zorientovat se v něm a pak určité místo popsat - nebylo to lehké).

Třída Stromeček dostala neplánovanou nabídku na nevšední exkurzi. Zamířili jsme do sídla Zdravotnické záchranné služby (ZZS) v jižní části města, kde si všichni důkladně prohlédli techniku a vybavení jednotlivých osádek. Kromě toho jsme získali důležité informace o poskytování první pomoci. Pracovníci ZZS dětem předvedli plně vybavené zásahové vozidlo. Předškolákům také vysvětlovali, jak posádka pracuje, seznámili je s vybavením sanitky a použitím řady pomůcek. Děti si mohly také vyzkoušet, jaké to je být pacientem, neboť odborníci věrně simulovali jejich ošetření. Ze setkání se záchranáři si děti odnesly nejen zážitek, ale také množství významných poznatků. Na památku obdržely záchranářského pomocníka – plyšového chlapce Kryštůfka, který pomáhá záchranářům při ošetření malých pacientů.

Také pokračujeme v lekcích bruslení.

Hodnocení svojí práce děti v tomto tématu pošeptaly do kouzelného zrcadla (co se mi povedlo, co se mi nepovedlo, co už umím, v čem se mohu zlepšit).