Zpětná vazba k dotazníkům (pracoviště Raisova)

Zveřejněno: 7. 12. 2022, zapsal: Věra Zagorová, přečteno: 410x
Návratnost dotazníků pro rodiče MŠ Pohádka

Úvo­dem bychom chtě­li říct, že vám děkujeme za vyplnění dotazníků. Velice si vážíme vašich re­ak­cí na otázky v předloženém dotazníku. Ně­kte­ré nás po­tě­ši­ly, ji­né nám da­ly pod­nět k za­myš­le­ní. Dě­ku­je­me za ote­vře­nost a za dů­vě­ru. Va­še ná­vrhy a při­po­mín­ky jsme shr­nu­li do ně­ko­li­ka bo­dů a při­da­li re­ak­ci, pří­pad­ně opat­ře­ní, které je to pro nás pří­le­ži­tostí ke zlep­še­ní. Také děkujeme za materiální podporu a těší nás výpomoc např. při zajišťování výletů a dalších akcí školy.

 

Va­še po­dě­ko­vá­ní nám udě­la­lo vel­kou ra­dost

  • Jste nejlepší skvělá MŠ;                                                                                                             
  • vše na 1*;                                                                                                                            
  • oceňujeme akce a výlety, které školka pořádá;                                                                   
  • líbí se nám způsob předávání informací (fotogalerie třídy, kalendář akcí, atd.);
  • moje dítě do vaší školky chodí rádo;
  • myslím si, že aktivity, které s dětmi podnikáte, jsou nadprůměrné než v okolních školkách;
  • žádné připomínky, jenom velkou pochvalu a poděkování za vše;
  • školku velice chválím, především za jejich nápady, jak dětem připravit zimní a letní pobyt v přírodě či organizovat výlety po okolí - seznámit se např. s provozem ve městě;
  • na MŠ Pohádka nemám žádné připomínky, za sebe i za svou dceru mohu říci, že je to ta nejlepší školka, kterou znám a jsem moc ráda, že jsme se sem dostali;
  • nesmírně si vás vážím;
  • v této školce jsem se nebála svěřit dceru na 5denní lyžařský výcvik ani na školu v přírodě,

       naopak s velkou důvěrou jsem ji ráda svěřila, jelikož je o ni velmi dobře a s láskou postaráno;

  • připomínky nemám, vždy mě příjemně překvapí, co pěkného mají děti na programu;
  • děkujeme učitelkám ze Skřítků, jsou skvělé - nejlepší;
  • jsme se školkou (třídou) velmi spokojeni.

Vyjádření ŘŠ a ZŘ                                                                                                                               

Moc vám dě­ku­je­me za mi­lá slo­va, která vždy potěší a dodají nám chuť do další práce. 

 

Materiální vybavení školy                                                                                                            

  • Chybí nám venkovní stojan, ke kterému by bylo možné připoutat kolo.

Vy­já­d­ře­ní ZŘ                                                                                                                               

Stojan na dětská kola byl zakoupen a umístěn před hlavním vstupem do budovy MŠ.

 

Vzdě­lá­vání

  • Obecně si myslím, že dnešním dětem chybí volná hra a prostor pro rozvíjení fantazie a tvořivosti;
  • děti se neumí prezentovat, ale školka taky nemůže zajistit úplně vše, i tak úroveň školky naprosto předčila mé očekávání.

Vyjádření ŘŠ a ZŘ

Děti mají dostatek prostoru pro volnou hru (viz webové stránky - organizační informace - informace - režim dne). Souhlasíme, že je důležitý rozvoj fantazie a kreativity, děti mají přímo i nepřímo řízené podněty, volná hra je pochopitelně prioritou.

Naším cílem je, aby děti byly v MŠ spokojené a šťastné – některé se rády prezentují, jiné jsou uzavřenější. Snažíme se u dětí posilovat sebedůvěru, jistotu a podporovat je v komunikaci.

 

Vzdě­lá­va­cí vý­sled­ky                                                                                                                       

  • Příliš se v naší společnosti nálepkuje a hodnotí.

Vy­já­d­ře­ní ŘŠ  

Souhlasím, a proto učíme děti prioritně sebehodnocení, aby si byly jisté samy sebou a hodnocení jiných braly jako druhotnou informaci. Je dobré znát vlastní silné stránky, ty rozvíjet a podporovat. Co nám nejde – na tom zapracujeme nebo nám pomohou ostatní, navzájem se podpoříme, protože jsme kamarádi a na našem třídním (školním) kolektivu nám záleží.

 

Ko­mu­ni­ka­ce

  • Uvítala bych vytvoření WhatsApp skupiny, kam by se psaly nejdůležitější informace;
  • rádi bychom uvítali individuální konzultační hodiny, které byly nabídnuté dříve.

Vy­já­d­ře­ní ŘŠ a ZŘ  

Konzultační hodiny probíhají po vzájemné domluvě tak, aby to rodičům časově vyhovovalo. Určitě konzultace využijte, oslovte třídní učitelky, v případě potřeby zástupkyni nebo ředitelku školy.

Na pracovišti Saská jsme po dohodě s rodiči zavedli třídní WhatsApp skupiny a máme pozitivní zpětnou vazbu. Je to výhodné pro rychlé předávání informací. Ve skupinách  nemusí být všichni rodiče, jen ti, kteří mají zájem. WhatsApp skupiny založíme, pokud si to budete přát (třídní učitelé vás osloví). 

 

Stra­vo­vá­ní

  • Vítala bych větší pestrost pečiva u svačin;                                                                                                
  • jídlo by mohlo být zdravější, méně slazených nápojů;                                                                            
  • zlepšení jídelníčku, dítě chodí domů s tím, že nic nejedlo;                                                                       
  • uvítali bychom méně pomazánek a více pestřejší svačiny;                                                                   
  • s fungováním školky jsme spokojeni, jen si myslíme, že jídelníček není uzpůsobený malým dětem, to množství každodenního masa a uzenin je spíše jak pro těžce fyzicky pracující dospělé muže, děti mají rády jednoduchá jídla (těstoviny se sýrem nebo jen kečupem apod.), také ta jídla se vařila spíše před 40 lety, dneska je zdravá a lehká strava někde úplně jinde, každodenní pomazánky by se daly nahradit něčím pestřejším, nebo neznám žádné dítě, které by ve 3 letech třeba jedlo prejt, možná si pochutnaly paní učitelky, ale u dětí o tom pochybuji, ale znám spoustu dětí, co si třeba pochutnají na pudingu, bublanině, bramborách třeba jen s máslem, pizze, apod., filozofie každodenní potřeby masa i u dospělých je už dávno vyvrácená, překonaná, je to pozůstatek komunismu, mám například zkušenost z Waldorfské školky v Plzni, kde vaří dětem jídla mnohem zdravější, lehká a hlavně chutná, je to jediná, ale za to důležitá slabost školky, kdybyste na jídelníčku  více zapracovali, byla by školka nejlepší v okolí, a jsem si jistá, že by byly spokojené i děti, které kolikrát raději nejí, tento můj názor má i řada maminek z vaší školky, zvažovaly jsme, že toto téma bychom chtěly řešit, aby se zlepšilo, využila jsem tedy prozatím dotazník.

Vy­já­d­ře­ní ve­dou­cí ŠJ                                                                                                                         

Vaříme podle norem, potraviny ve spotřebním koši musí být vyvážené, tím se musíme řídit. Vaříme podle receptur, které jsou zaměřeny na výpočet nutričního složení pokrmů - využíváme nutriční program Alimenta. 

 Pitný režim obsahuje mléko, neslazený ovocný čaj s garantovaným podílem ovoce, vodu s citronem a ovocný sirup s certifikátem kvality neobsahující alergeny ve smyslu nařízení EU č. 1169/2011. Jediným sladkým nápojem je jablečný mošt dodávaný z českých jablek ze sadů Schwarz. 

Brambory s máslem, těstoviny s kečupem nebo jen se sýrem a pizzu nepodáváme, podle receptur předškolního stravování není tato strava brána jako plnohodnotná. Prejt jsme zařadili do jídelníčku jen jednou (02/2022), v souvislosti s motivací masopustního týdne. Jedinou uzeninu, kterou používáme, je šunka od místního řezníka,  je garantovaná kvalitou a je zařazena jako bezlepková (vhodná i pro  celiaky).       

Každému dítěti chutná něco jiného a má z domova určité stravovací návyky. Budeme rádi, když nám řeknete konkrétně, co mají vaše děti nejraději (prostřednictvím třídních pedagogů). Pokusíme se na vaše návrhy reagovat, pokud to normy dovolí. Některé náměty jsme již zapracovali.                    

Největší radostí pro nás je, když dětem chutná, přidávají si a jsou spokojeny.

 

Hygiena a zdraví

  • Více dbát na to, aby do kolektivu chodily pouze zdravé děti.

Vy­já­d­ře­ní ZŘ a ŘŠ                                                                                                                      

Nemocné dítě chodící do školky si zhoršuje svůj stav, doba léčení se prodlužuje, organismus je unavený, což se podepisuje na jeho psychice i na chování - je mrzuté, nespolupracuje,  polehává. Nemoc se šíří mezi ostatní děti i mezi dospělé zaměstnance mateřské školy.                     

Plně souhlasíme s tím, že děti by měly chodit do MŠ jen v případě, že jsou zdravé. Pokud dítě není zdravotně v pořádku, upozorníme rodiče, případně dítě do kolektivu nepřijmeme (více Školní řád).     

 Věříme, že myslíte na zdraví svých i ostatních dětí, aby všem bylo v mateřské škole dobře.

 

1. KLIMA ŠKOLY VNÍMÁM JAKO BEZPEČNÉ A DŮVĚRYHODNÉ 2. JSEM SPOKOJENÁ/Ý S CELKOVÝM FUNGOVÁNÍM MATEŘSKÉ ŠKOLY 3. U DĚTÍ JE DOSAHOVÁNO KVALITNÍCH VZDĚLÁVACÍCH VÝSLEDKŮ 4. VZDĚLÁVACÍ NABÍDKA JE PESTRÁ A PRO DĚTI ROZVÍJEJÍCÍ 5. PEDAGOGOVÉ UPLATŇUJÍ VSTŘÍCNÝ, RESPEKTUJÍCÍ PŘÍSTUP PŘI KOMUNIKACI S DĚTMI A RODIČI 6. ŠKOLA AKTIVNĚ KOMUNIKUJE S RODIČI 7. MÁM DOSTATEK INFORMACÍ O SVÉM DÍTĚTI, O DĚNÍ V MŠ 8. DOPORUČIL/A  BYCH  MATEŘSKOU ŠKOLU SVÝM  ZNÁMÝM 9. MÁM POVĚDOMÍ O PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTICE, KTEROU MŠ VYUŽÍVÁ PŘI PRÁCI S DĚTMI