Škola na(ne)čisto v ZŠ Ulice Míru

Zveřejněno: 4. 3. 2024, zapsal: Svejkovská Radka, přečteno: 67x
vcc nmj

V pondělí 4.března se děti z třídy Dráčků vypravily do ZŠ Ulice Míru, kde si pro ně paní učitelky připravily zábavný dopolední program. Školou nás provázely dvě milé studentky a děti absolvovaly 4. zkrácené vyučovací hodiny (každá vyučovací hodina trvala 20min). Mezi vyučovacími hodinami měly děti vždy krátkou přestávku. Po dvou vyučovacích hodinách nastala velká přestávka, kdy si děti mohly sníst svačinu, kterou si přinesly ze školky.

V 1. vyučovací hodině se děti seznámily s předmětem výtvarné výchovy, kde si povídaly o různých materiálech (papír, textilie, alobal), k čemu a kde se používají a jaké mají vlastnosti. Při reprodukované básničce O kovaříčkovi si pak každý nakreslil svojí podkovu a snažil se vymodelovat z alobalu stejný tvar podkovy tak, aby se podkova vytvořená z alobalu vešla do obrysu nakreslené podkovy. Nakonec děti podkovu dozdobily hrotem tužky.

V 2. vyučovací hodině se děti učily anglickému jazyku, a to za pomoci obrázků a anglické písničky Wheels on the Bus… Děti nejprve podle písně doplňovaly části obrázku na autobus umístěný na tabuli, poté si píseň všichni společně i s pohybem zazpívali. Na závěr hodiny paní učitelka pustila video s naučenou písní a ptala se, co je v této písni jinak než to, co jsme se naučily. Ve videu totiž chyběly děti, kterým maminky hubovaly a v této písni naopak maminky utěšovaly svá miminka. Konec hodiny paní učitelka uzavřela slovy Bye bye a následovala velká přestávka, kdy si děti vyndaly z batůžků své svačiny a s chutí se do nich pustily.

Po občerstvení následovalo zvonění a nastala 3. vyučovací hodina, tentokrát ukázka Matematiky. Děti si zopakovaly čísla od jedné do pěti a hrály různé hry na trénování paměti. Jednou z her byla židličkovaná, kdy si každé dítě určilo jedno číslo od jedničky do pětky a muselo si ho zapamatovat. Paní učitelka pak říkala čísla a děti, které si vybraly vyslovené číslo, si musely vyměnit svá místa. Dále děti určovaly počet pouze podle slyšených zvuků se zavřenýma očima, nebo se seznamovaly s geometrickými tvary, které měly za úkol správně pojmenovat a roztřídit.

Poslední vyučovací hodina byla prvouka, kde paní učitelka seznámila děti se základními informacemi o tom, jak si vybrat domácího mazlíčka, jak se o něj starat a co domácí mazlíček potřebuje. Děti shlédly naučný pořad „Zoolaborka“ a na základě toho vedly s paní učitelkou rozhovor o zvířátkách, která doma mají, nebo by chtěly pořídit. Poté paní učitelka rozdala dětem pracovní list a společně si řekly, která zvířátka řadíme mezi domácí mazlíčky a která nikoliv.

Dětem se na základní škole velice líbilo a do školky se vracely plné dojmů a hezkých zážitků. Ze školy si odnesly tužku, vyrobené věci, pracovní list i vysvědčení na důkaz toho, všechny vyučovací hodiny dnes úspěšně absolvovaly.