Mateřská škola Rokycany, U Saské brány, p. o. se zapojila do petice za zachování centrálního financování nepedagogických pracovníků v regionálním školství
Vážení rodiče,
Mateřská Rokycany, U Saské brány, se zapojila do petice za zachování financování nepedagogických pracovníků v regionálním školství. Jsme přesvědčeni, že návrh na převod financování těchto pracovníků do systému sdílených daní zřizovatelů (krajů a obcí) představuje závažné ohrožení kvality vzdělávacího systému, stability školních institucí a důstojných pracovních podmínek nepedagogických pracovníků. Naše MŠ tak podporuje iniciativu, která má za cíl zlepšit podmínky pro všechny pracovníky škol a přispět k lepší budoucnosti Vašich dětí.
V případě, že se k nám chcete připojit – můžete také petici podepsat (k dispozici v přízemí MŠ Saská a ve třídách MŠ Pohádka).
Důvody:
1. Nerovnost v zajištění financí:
Převod financování na zřizovatele může vést k zásadním rozdílům v úrovni financování mezi jednotlivými regiony. Obce a kraje s nižšími daňovými příjmy nebudou schopny zajistit odpovídající podmínky, což povede k nerovnosti podmínek pro práci škol a školských zařízení.
2. Ohrožení pracovníků a kvality služeb:
Nepedagogičtí pracovníci (školníci, kuchařky, administrativní pracovníci, uklízečky, IT technici a další) jsou nezbytnou součástí vzdělávacího systému. Změna financování může vést k poklesu jejich platů, nebo dokonce k rušení pracovních míst, což by negativně ovlivnilo chod škol, právní jistoty zaměstnanců a kvalitu poskytovaných služeb.
3. Nestabilita systému:
Centrální financování zajišťuje stabilitu a předvídatelnost systému, který umožňuje školám plánovat své provozní potřeby. Převod do systému sdílených daní by mohl tento systém destabilizovat a zkomplikovat finanční plánování škol.
4. Nedostatečné zohlednění specifik školství:
Systém sdílených daní nezohledňuje specifické potřeby školství. Nepedagogičtí pracovníci plní ve školách klíčové funkce, bez nichž by vzdělávací proces nemohl efektivně probíhat. Některé z těchto funkcí jsou přímo spojeny se vzděláváním.
Chtěli bychom zachovat centrální financování nepedagogických pracovníků ve školách prostřednictvím státního rozpočtu. Zajistit spravedlivé a dlouhodobé stabilní financování regionálního školství jako celku.