Z auta až do zahrady


Náš příběh o Kamínku cestovateli pokračoval dál. Poutavou řízenou četbou jsme se pomalu s kamínkem posouvali dějem, bylo to napínavé, někdy až strašidelné, jindy zase zábavné a veselé. Z auta se kamínek díky různým okolnostem dostal až na zahradu, kde se toho událo opravdu mnoho. A my jsme ten kamínkovský příběh prožívali s ním. Čekali nás rozličné aktivity (které byly i součástí našich školních projektů) a to jak aktivity „opravdové“, tak i ty, při kterých jsme využívali naši fantazii. Když jsme se tedy spolu s kamínkem ocitli v zahradě, tak jsme využili všech našich dovedností a znalostí o zahradě a k našim činnostem jsme využili i to, co jsme si na naší školní zahradě společně vypěstovali a co nám tam přes léto vyrostlo. Z našich výpěstků (a i z těch, které jsme donesli z domova) jsme si také sami připravili pokrmy a ty samozřejmě i snědli. Při dramatické hře na Kompotárnu jsme si sice hráli s barevnými míčky, ale po té jsme skutečná jablka opravdu zpracovali. Nakrájeli je na kousky, navršili do sklenic, přidali potřebné ingredience a zavařili s nich jablkový kompot. Další jablka jsme spolu s mrkvičkami nastrouhali na struhadlech, společně vytvořili zálivku, vše zamíchali a vznikl nám výborný salát, který se báječně hodil k našemu obědu (projekt Skutečně zdravá škola). Vyráželi jsme také do tělocvičny gymnázia, kde jsme společně s kamínkem překonávali různě těžké a složité překážky (cvičení na nářadí), hráli si a cvičili s jablky (míčky), zdokonalovali se v pohybových dovednostech a zlepšovali svou fyzickou kondici (projekt Školka v pohybu). Náš kamínek se na zahradě setkal se zprvu protivným Šedým balvanem a neměl to s ním vůbec lehké. Postupně se však jejich vzájemný vztah vyvíjel a zlepšoval. A tak přišla řada i na emoce a pravidla, která u nás ve třídě máme vytvořené. Opět za námi přišla i (velká loutka) Týna se svým problémem, který se hodně podobal tomu z příběhu. A my jsme jí znovu dokázali dobře poradit (projekt Dobrý začátek). Vytvořili jsme také řadu krásných obrázků ze zahrady, ovoce a zeleninu též zkoumali všemi smysly, zpívali jsme písničky, tančili, při vycházkách jsme pozorovali podzimní krásu a „cvrkot“ v zahradách a také se například seznámili se základy matematických představ.
A co bude dál, kam se Kamínek cestovatel dostane tentokrát? Jsme hodně zvědaví.