V tomto bloku se zaměříme na zvládnutí adaptačního období, navodíme pozitivní atmosféru, klid arovnováhu.

MYŠKY kaši vaří                                                             

Myšky kaši vaří,

vaření se daří.

Vaří ji jak povidla,

přimíchají pravidla.

 

Charakteristika integrovaného bloku

 Období září - říjen

- adaptace dětí (seznámení s prostředím třídy, MŠ);

- okolí MŠ (základní orientace);

- pravidla soužití v kolektivu (vytváření společně s dětmi);

- děti ve třídě i v ostatních třídách, zaměstnanci (seznámení, poznávání sebe a ostatních, srovnávánía respektování společných a odlišných znaků - věk, vzhled, chování, vytváření pozitivních vzájemnýchvztahů);

- režim dne (seznámení s organizací, základní hygienické a společenské návyky);

- multikulturní oblast (zážitky z cestování a poznávání o prázdninách, vnímání odlišnosti lidí, kultur,prostředí);

- individuální znalosti (ověřování);

- bezpečné chování (v mateřské škole i při pobytu venku);

- jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti (péče o sebe, o své věci, pořádek);

- hry (rozvoj a podpora her vycházejících z potřeb dítěte);

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);

- výslovnost a řeč (komunikace a samostatný projev - prostor pro vyjádření; jazykové, řečové aartikulační chvilky);

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);

- předmatematické činnosti (dle PhDr. M. Kaslové – vnímání a orientace v prostoru, konstruktivníhry, práce s otázkou a odpovědí).