Charakteristika vzdělávacího programu

 Zaměření školy 

Zaměření školy a dlouhodobé cíle vystihuje název našeho ŠVP „Pohádková cesta za vtipnou kaší“. 

Pohádková  (naše škola)  cesta  (je dostupná)  …  

- všestrannému rozvoji  osobnosti (orientujeme se na dítě, respektujeme jeho možnosti,individuální potřeby i  osobní maximum);  

- týmové spolupráci  (podporujeme společné plánování, vhodně propojujeme takové   metody a formy práce, které vedou děti k  vzájemné pomoci, sounáležitosti a  respektu, východiskem jeefektivní a  promyšlená práce pedagogů); 

- kreativitě  (vytváříme podnětné prostředí pro  rozvoj tvořivosti dětí, hledáme příležitosti  propoznávání a objevování);   

- rovnému přístupu ke vzdělávání  (vytváříme takové podmínky, abychom umožnili kvalitnívzdělávání a úspěšný rozvoj dětí s  různými potřebami, nadáním i  vlastnostmi);   

- komunikaci  (školu vnímáme jako místo aktivního a  radostného poznávání, místo, kterévytvářejí lidé, kteří zde pracují a  kteří toto prostředí navštěvují – usilujeme o vlídnou,podnětnou, motivující a podporující komunikaci).  

…za vtipnou kaší  (Jakým jednou bude, až všechnu kaši sní? Jaká bude jeho cesta? Bude důmyslný,důvtipný a chytrý určitě, protože už začal jíst.) 

V  neboli VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍ CÍL. 

T  jako TÝMOVÁ PRÁCE. 

I   jsou INTEGROVANÉ BLOKY. 

P popisuje PREFERENCE NAŠÍ ŠKOLY.  

Ná znamená NÁSTUP DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY. 

K  nám připomene KLÍČOVÉ KOMPETENCE.  

A je důležité jako ADAPTACE. 

Še každému pošeptá, aby ŠEL SVOU (POHÁDKOVOU) CESTOU. 

Vzdělávací obsah 

Uspořádání a motivace integrovaných bloků v ŠVP 

Jednotlivé bloky jsou pro celé pracoviště závazné, ale nabídka témat, ze které si každý pedagogvybírá dle konkrétních potřeb a situací, je širší a není povinností v jednotlivých třídách všechny námětyrealizovat. Integrované bloky jsou zpracovány na kalendářní měsíce, ale v praxi nejsou pevněohraničeny. Jsou dostatečně široké, vycházejí z přirozeného života kolem nás. Jednotlivá tématazpracovávají a konkretizují pedagogové ve svých třídních programech. Plánované činnosti směřují kekompetencím stanovených v RVPPV.  Motivace integrovaných bloků vychází z názvu ŠVP. 

Pohádková cesta za vtipnou kaší 

Kašička z naší POHÁDKY voněla snad až za vrátky. Když MYŠKY kašičku vařily, SLUNÍČKA  /děti/  rendlík míchaly. BERUŠKY kaši ochutnaly, skořicí jí pak posypaly. Však také DRÁČKY nejvíce, lákala vonná skořice. I KOŤATA co si hrála, lahodnou kaši ochutnala. SKŘÍTCI z širého okolí, dali by za ní cokoli. Od srdce slazená radostnou chvílí, s úsměvem chlazená něhou a pílí. Míchaná s láskou a z poctivých věcí, ta bude chutnat každému přeci. Však přijďte se také podívat a trochu té kaše ujídat… 

Přehled integrovaných bloků    

I. MYŠKY kaši vaří                                                           

Myšky kaši vaří, 

vaření se daří.   

Vaří ji jak povidla, 

přimíchají pravidla.  

II. SLUNÍČKA rendlík míchají  

Sluníčka rendlík míchají,

barvy podzimu přidají.

Ta voňavá kaše

bude celá naše.

III. BERUŠKY kaši ochutnají  

Berušky kaši ochutnají,

skořicí ji jemně posypají.

Slyšet je andělské zvonění

a to je vánoční znamení.

IV. DRÁČCI se zlákat nechají

Dráčci se zlákat nechají,

kaši z rendlíku mlsají.

Sníh a mráz jim nevadí,

kaše se alespoň ochladí.

V. KOŤATA se olizují

Koťata se olizují,

na kaši si pochutnají.

Na jaře ptáci zpívají,

o dobré kaši po kraji.

VI. SKŘÍTCI se na cestu vydají

Skřítci se na cestu vydají,

protože kaši už nemají.

Ze školky do školy je postaven most.

Vtipná kaše je snězená, HRNEČKU DOST!