Integrovaný blok

„Najdeme klíč na mapě“ (květen,červen)

Maruška je v nesnázi, neví, jak se přechází.

Přes zebru, vždyť to víš, už se neztratíš.

Do ZOO se vydáme třeba hned, za zebrami na výlet.

Koho baví luštit hlavolamy, může také zebry poznat s námi.

Pojedeme vlakem, autobusem nebo lodí, ani pohyb neuškodí.

Se zebrami nebo bez nich - v téhle etapě, najdeme klíč na mapě.

 

  • zařazování činností zaměřených na poznávání sociálního prostředí rodiny;
  • zapojování rodiny do aktivit MŠ;
  • rozloučení se „školáky“ (zhodnocení, co všechno jsem se ve mateřské škole naučil, co už umím nakreslit, sestavit, zazpívat, vyprávět….);
  • zmapování vývoje člověka;
  • poznávání města Rokycany a okolí;
  • poznávání České republiky;
  • seznamování se se světem ostatních kultur;
  • dopravní výchova (pravidla silničního provozu, bezpečnost, chování na ulici, v dopravních prostředcích, poznávání dopravních značek, dopravní hřiště, spolupráce s IZS);
  • vývoj člověka, seznámení s ohledem k věku dětí, jejich schopnostem a zaujetí;
  • rozvíjení organizačních dovedností (jakou si zahrajeme hru, jak se hraje, kdo co bude…);
  • zařazování společenských her a aktivit nejrůznějšího zaměření ve třídě i venku;
  • výslovnost a řeč společenské hry na rozvoj komunikace ve třídě i venku; jazykové, řečové a artikulační chvilky;
  • samostatnost, individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje;
  • podpora dětí v komunikaci a samostatném projevu;
  • grafomotorická a logická cvičení, samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti na právě;
  • probíhající téma podpora předmatematických činností.