V tomto bloku se zaměříme na posílení pocitu bezpečí, jistoty i na zdravou výživu.
SLUNÍČKA rendlík míchají
Sluníčka rendlík míchají,
barvy podzimu přidají.
Ta voňavá kaše
bude celá naše.
Charakteristika integrovaného bloku
Období říjen - listopad
- bližší poznávání (navazování přátelství v rámci třídy, kontakt se zaměstnanci a dětmi z jiných tříd);
- posilování empatie (jednání a vystupování dětí v kolektivu - smutný, veselý, příjemný, vzteklý –proč?);
- pravidla soužití v kolektivu (osvojování dohodnutých pravidel, uvědomování si rituálů);
- okolí MŠ (bližší poznávání, orientace);
- sledování počasí (vliv chladnějšího počasí na naše zdraví);
- podzimní příroda (ovoce a zelenina, podzimní plody, stromy…. druhy, rozlišování, chutě, vůně,barevnost, zpracování);
- živá i neživá příroda (koloběh přírody, změny v zahradách, na louce, na poli, v lese);
- delší vycházky do přírody (poznávání podzimní přírody prostřednictvím přímé zkušenosti);- svatomartinská slavnost (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společné slavností);
- říkadla, básně a písně (poznávání, recitace, rytmizace, zpěv);
- smyslové vnímání (vnímání a rozlišování pomocí všech smyslů);
- zdravá výživa (vitamíny, zdravý životní styl, zdravá pyramida jídla, ovoce a zelenina, pitný režim);
- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);
- výslovnost a řeč (interaktivní a komunikativní dovednosti - verbální i neverbální; jazykové, řečové aartikulační chvilky);
- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);
- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);- předmatematické činnosti (porovnávání, přiřazování, třídění).