V tomto bloku se zaměříme na posílení pocitu bezpečí, jistoty i na zdravou výživu.

SLUNÍČKA rendlík míchají 

Sluníčka rendlík míchají,

barvy podzimu přidají.

Ta voňavá kaše

bude celá naše.

 

Charakteristika integrovaného bloku

 Období říjen - listopad

- bližší poznávání (navazování přátelství v rámci třídy, kontakt se zaměstnanci a dětmi z jiných tříd);

- posilování empatie (jednání a vystupování dětí v kolektivu - smutný, veselý, příjemný, vzteklý –proč?);

- pravidla soužití v kolektivu (osvojování dohodnutých pravidel, uvědomování si rituálů);

- okolí MŠ (bližší poznávání, orientace);

- sledování počasí (vliv chladnějšího počasí na naše zdraví);

- podzimní příroda (ovoce a zelenina, podzimní plody, stromy…. druhy, rozlišování, chutě, vůně,barevnost, zpracování);

- živá i neživá příroda (koloběh přírody, změny v zahradách, na louce, na poli, v lese);

- delší vycházky do přírody (poznávání podzimní přírody prostřednictvím přímé zkušenosti);- svatomartinská slavnost (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společné slavností);

- říkadla, básně a písně (poznávání, recitace, rytmizace, zpěv);

- smyslové vnímání (vnímání a rozlišování pomocí všech smyslů);

- zdravá výživa (vitamíny, zdravý životní styl, zdravá pyramida jídla, ovoce a zelenina, pitný režim);

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);

- výslovnost a řeč (interaktivní a komunikativní dovednosti - verbální i neverbální; jazykové, řečové aartikulační chvilky);

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);- předmatematické činnosti (porovnávání, přiřazování, třídění).