V tomto bloku si vysvětlíme, co znamená potřeba uznání a úcty a proč je dobré mít přiměřenousebeúctu.
DRÁČCI se zlákat nechají
Dráčci se zlákat nechají,
kaši z rendlíku mlsají.
Sníh a mráz jim nevadí,
kaše se alespoň ochladí.
Charakteristika integrovaného bloku
Období leden – únor
- tříkrálové a masopustní slavnosti (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společnýchzábava slavností);
- mravní hodnoty (zařazování aktivit přibližujících dětem pojmy dobro, zlo, spravedlnost, pravda,upřímnost);
- pohádky, říkadla, básně a písně (porozumět slyšenému a viděnému, zachytit hlavní myšlenkupříběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách, sledovat a vyprávět příběh, pohádku);
- příroda v zimním období (zkoumání jevů; počasí; volně žijící zvířata a péče o ně v zimě);- lidské tělo (hlavní části těla a jejich funkce);
- zdraví (důležitost pohybových, relaxačních a odpočinkových činností, pohoda prostředí; teplé obl.);
- prevence úrazů (zařazování činností vedoucích k prevenci nemoci, nezdravých návyků a závislostí);
- zimní sporty (druhy, možnosti, vlastní zkušenosti);
- sdělovací prostředky (časopisy, knihy, encyklopedie, mapy, DVD, CD);
- přírodní i umělé látky v okolí (poznávání jejich vlastností - praktické pokusy, experimentace,zkoumání, manipulace ...);
- příprava na zápis do ZŠ (podmínky a pravidla chování v ZŠ, návštěva ZŠ, školní potřeby …);
- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);
- výslovnost a řeč (jazykové, řečové a artikulační chvilky);
- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);
- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);
- předmatematické činnosti (kvantita, číslo, počet a jazyk).