V tomto bloku si vysvětlíme, co znamená potřeba uznání a úcty a proč je dobré mít přiměřenousebeúctu.

DRÁČCI se zlákat nechají

 Dráčci se zlákat nechají,

kaši z rendlíku mlsají.

Sníh a mráz jim nevadí,

kaše se alespoň ochladí.

 Charakteristika integrovaného bloku

Období leden – únor

- tříkrálové a masopustní slavnosti (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společnýchzábava slavností);

- mravní hodnoty (zařazování aktivit přibližujících dětem pojmy dobro, zlo, spravedlnost, pravda,upřímnost);

- pohádky, říkadla, básně a písně (porozumět slyšenému a viděnému, zachytit hlavní myšlenkupříběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách, sledovat a vyprávět příběh, pohádku);

- příroda v zimním období (zkoumání jevů; počasí; volně žijící zvířata a péče o ně v zimě);- lidské tělo (hlavní části těla a jejich funkce);

- zdraví (důležitost pohybových, relaxačních a odpočinkových činností, pohoda prostředí; teplé obl.);

- prevence úrazů (zařazování činností vedoucích k prevenci nemoci, nezdravých návyků a závislostí);

- zimní sporty (druhy, možnosti, vlastní zkušenosti);

- sdělovací prostředky (časopisy, knihy, encyklopedie, mapy, DVD, CD);

- přírodní i umělé látky v okolí (poznávání jejich vlastností - praktické pokusy, experimentace,zkoumání, manipulace ...);

- příprava na zápis do ZŠ (podmínky a pravidla chování v ZŠ, návštěva ZŠ, školní potřeby …);

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);

- výslovnost a řeč (jazykové, řečové a artikulační chvilky);

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);

- předmatematické činnosti (kvantita, číslo, počet a jazyk).