V tomto bloku se zaměříme na potřebu světla a tepla, pozitivní energie a radosti.

KOŤATA se olizují

 Koťata se olizují,

na kaši si pochutnají.

Na jaře ptáci zpívají,

o dobré kaši po kraji.

Charakteristika integrovaného bloku

Období březen – duben

- velikonoční tradice a zvyky (posilování pozitivních vztahů k lidem ve svém okolí);

- příroda v jarním období (zkoumání, pozorování, využívání jarního počasí k dlouhým pobytůmvenku a polodenním výletům třídy; setkávání se s dětmi z ostatních tříd a vyprávění si zážitků zvýletů);

- zaměstnání a řemesla (zařazování her a praktických činností uvádějících dítě do světa lidí a práce);

- experimentování a pokusy spojené s činností na zahradě (sázení, klíčení, pěstování, založeníkompostéru…);

- životní prostředí (pozorování, poznávání ekosystému – les, louka, rybník);

- zvířata a jejich mláďata (pozorování, určování, rozdělení, péče; zvířata pomáhají - asistenční psi;bajky…);

- sluneční soustava (seznámení s ohledem k věku dětí, jejich schopnostem a zaujetí);

- orientace v čase (poznávání a popis ročních období, měsíců, dnů v týdnu ..);

- obrazně znakové systémy (písmena, číslice, piktogramy, značky, symboly, obrazce, smajlíky);

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);

- výslovnost a řeč (vystoupení dětí pro rodiče či veřejnost, rozvíjení schopnosti hodnotit vlastníčinnost i činnost ostatních; jazykové, řečové a artikulační chvilky);

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);

- předmatematické činnosti (jisté a možné, prvky pravděpodobnosti a kombinatoriky).