V tomto bloku se prostřednictvím sváteční atmosféry zaměříme na potřebu přijetí, sounáležitosti alásky.
BERUŠKY kaši ochutnají
Berušky kaši ochutnají,
skořicí ji jemně posypají.
Slyšet je andělské zvonění
a to je vánoční znamení.
Charakteristika integrovaného bloku
Období prosinec
- mikulášské a vánoční slavnosti (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společnýchzábav a slavností);
- význam Vánoc (české zvyky a tradice, vzájemná pomoc, sounáležitost, soudržnost);
- události ve městě (vánoční trhy, výzdoba, vzájemné představení škol prostřednictvím hudebnědramatických činností, Betlém ze slámy na náměstí …);
- zdvořilost, ohleduplnost, tolerance, spolupráce (aktivity přibližující dětem pravidla vzájemnéhosoužití);
- vystupování, vyjadřování, sebehodnocení, sebeovládání (získání relativní citové samostatnosti včinnostech);
- pohádky, říkadla, básně a písně (poznávání a dramatizace);
- přirozené časové a logické posloupnosti dějů, příběhů, událostí (seznamování, přibližování formouher);
- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);
- výslovnost a řeč (recitace, dramatizace, zpěv, komentování vánočních zážitků; jazykové, řečové aartikulační chvilky);
- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);
- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);
- předmatematické činnosti (ostré lineární uspořádání, uvažování a usuzování).