V tomto bloku se prostřednictvím sváteční atmosféry zaměříme na potřebu přijetí, sounáležitosti alásky.

BERUŠKY kaši ochutnají 

Berušky kaši ochutnají,

skořicí ji jemně posypají.

Slyšet je andělské zvonění

to je vánoční znamení.

Charakteristika integrovaného bloku

Období prosinec

- mikulášské a vánoční slavnosti (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společnýchzábav a slavností);

- význam Vánoc (české zvyky a tradice, vzájemná pomoc, sounáležitost, soudržnost);

- události ve městě (vánoční trhy, výzdoba, vzájemné představení škol prostřednictvím hudebnědramatických činností, Betlém ze slámy na náměstí …);

- zdvořilost, ohleduplnost, tolerance, spolupráce (aktivity přibližující dětem pravidla vzájemnéhosoužití);

- vystupování, vyjadřování, sebehodnocení, sebeovládání (získání relativní citové samostatnosti včinnostech);

- pohádky, říkadla, básně a písně (poznávání a dramatizace);

- přirozené časové a logické posloupnosti dějů, příběhů, událostí (seznamování, přibližování formouher);

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);

- výslovnost a řeč (recitace, dramatizace, zpěv, komentování vánočních zážitků; jazykové, řečové aartikulační chvilky);

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);

- předmatematické činnosti (ostré lineární uspořádání, uvažování a usuzování).