V tomto bloku se zaměříme na potřebu světla a tepla, pozitivní energie a radosti.
KOŤATA se olizují
Koťata se olizují,
na kaši si pochutnají.
Na jaře ptáci zpívají,
o dobré kaši po kraji.
Charakteristika integrovaného bloku
Období březen – duben
- velikonoční tradice a zvyky (posilování pozitivních vztahů k lidem ve svém okolí);
- příroda v jarním období (zkoumání, pozorování, využívání jarního počasí k dlouhým pobytůmvenku a polodenním výletům třídy; setkávání se s dětmi z ostatních tříd a vyprávění si zážitků zvýletů);
- zaměstnání a řemesla (zařazování her a praktických činností uvádějících dítě do světa lidí a práce);
- experimentování a pokusy spojené s činností na zahradě (sázení, klíčení, pěstování, založeníkompostéru…);
- životní prostředí (pozorování, poznávání ekosystému – les, louka, rybník);
- zvířata a jejich mláďata (pozorování, určování, rozdělení, péče; zvířata pomáhají - asistenční psi;bajky…);
- sluneční soustava (seznámení s ohledem k věku dětí, jejich schopnostem a zaujetí);
- orientace v čase (poznávání a popis ročních období, měsíců, dnů v týdnu ..);
- obrazně znakové systémy (písmena, číslice, piktogramy, značky, symboly, obrazce, smajlíky);
- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje);
- výslovnost a řeč (vystoupení dětí pro rodiče či veřejnost, rozvíjení schopnosti hodnotit vlastníčinnost i činnost ostatních; jazykové, řečové a artikulační chvilky);
- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti naprávě probíhající téma);
- pohybové dovednosti (dle metodického plánu);
- předmatematické činnosti (jisté a možné, prvky pravděpodobnosti a kombinatoriky).